Ochrana soukromých údajů
Společnost S O D O D U O , spol. s r. o. se sídlem č.p. 180, 582 73 Nová Ves u Chotěboře, IČO: 60915480 (dále též jen „Správce“) provozuje ve svém areálu v Nové Vsi u Chotěboře kamerový systém, kdy při jeho užití dodržuje rovněž Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (General Data Protection Regulation, GDPR), kdy je mj. tzv. správcem osobních údajů, které při zachycení kamerovým systémem získá.
Níže Správce uvádí nezbytné informace v rámci zpracování osobních údajů získaných pomocí kamerového systému se záznamem
Rozsah a účel zpracování
Monitorování probíhá jak on-line, tak pořizováním záznamu. Kamerový systém zpracovává pouze osobní údaje v podobě vzhledu osoby (zejména vizáž, výška postavy, pohyb, barva vlasů, odění) a jejím jednání v prodejně/prostorách Správce, které ji pomáhá identifikovat v případě, že bude dáno podezření ze spáchání trestného činu nebo přestupku, popř. vzniku škody, a to výlučně za účelem ochrany našeho majetku nebo ochrany zdraví a života.
Poskytnutí těchto osobních údajů se neděje na základě souhlasu a není ani zákonným či smluvním požadavkem, nebo požadavkem, který je nutné uvést do smlouvy, tedy není třeba subjekt údajů informovat ohledně možných důsledků neposkytnutí těchto údajů.
Právní základ
Zpracování osobních údajů kamerovým systémem je založeno na tzv. oprávněném zájmu. Ten Správce spatřuje v ochraně nejen svého majetku, ale i života, zdraví a majetku osob, které vstupují do prostor jeho areálu. Jedná se tedy primárně o ochranu proti vandalismu, poškození surovin/zboží, krádežím a vloupáním. Je nezpochybnitelné, že kamery mají i nemalou preventivní funkci. Správce je přesvědčen, že kamery navíc působí pozitivně, neboť mohou navozovat pocit bezpečí a ochrany. V návaznosti na výše uvedené lze shrnout, že výhody spojené se záznamem pomocí kamerového systému převažují nad dopadem do práv a svobod subjektu údajů, kdy návštěvníci výrobních areálů jsou na existenci kamer obecně již zvyklí a existence kamer není ničím neobvyklým. Navíc před každým monitorovaným prostorem je viditelné upozornění na to, že prostor je kamerově snímán.
Doba uchování
Kamerové záznamy jsou uchovávány za použití výpočetní techniky. Pokud nebudou údaje využity orgány činnými v trestním řízení nebo v rámci uplatnění nároků Správce, jsou záznamy uloženy po dobu několika dní a následně je záznam na kamerovém systému přemazán záznamem novým. Pokud je záznam využitelný v rámci uplatnění práv Správce, uchovává Správce záznam, dokud nedojde k vypořádání daného nároku, každopádně doba uchování neuplyne dříve, než skončí promlčecí lhůta související s nárokem Správce a zároveň i případné soudní či jiné řízení, v nichž je nárok Správce, k němuž se kamerový záznam vztahuje, předmětem posouzení, a zároveň uplynou lhůty na podání mimořádných opravných prostředků, ústavních stížností, popř. podání k Evropskému soudu pro lidská práva apod. (a to bez realizace podání), k níž se připočte doba jednoho roku.
Případní příjemci osobních údajů, předání do třetí země
Ze strany Správce mohou být příslušné osobní údaje pouze v nezbytném rozsahu a výhradně pro příslušný účel zpřístupněny rovněž různým subjektům kupř.:
-
zaměstnancům a orgánům Správce nebo příslušným orgánům mateřské korporace Správce, ale vždy jen je-li to nezbytné a jen pro určité příslušné zaměstnanecké pozice
-
poskytovateli poštovních/kurýrních služeb, provozovatel datové schránky (v případě zasílání záznamu poštou atp.)
-
orgánům činným v trestním řízení, civilním soudům, správním orgánům (kupř. přestupkové řízení)
-
pojišťovnám, pojišťovacím zprostředkovatelům (bude-li kamerový záznam souviset se škodní událostí)
-
poskytovatelům konzultačních a odborných služeb – dle charakteru užití kamerového záznamu
-
poskytovatelům instalačních, údržbových a servisních služeb (kupř. oprava kamerového systému)
Předání do třetí země se nepředpokládá, ledaže se záznam týká třetí země (kupř. odsud pochází subjekt údajů – pachatel, záznam si vyžádá v rámci mezinárodní spolupráce cizozemský orgán činný v trestním řízení).
Správce dále informuje subjekty osobních údajů, zejména návštěvníky jeho areálu v Nové Vsi u Chotěboře, o tom, jaká práva coby subjektům osobních údajů jim dle GDPR náleží.
Subjekty údajů mají:
-
Právo na přístup umožňuje subjektu údajů zjistit, zda a případně jaké údaje o jeho osobě správce zpracovává a uchovává, účel, právní základ, způsob a dobu zpracování a o příjemcích, kterým jsou osobní údaje zpřístupněny. Stejně tak má každý subjekt údajů právo na kopie všech osobních údajů, které o něm správce zpracovává. Tím by však nikdy neměla být dotčena práva ostatních (zejména právo na ochranu jejich osobních údajů, ale rovněž se může jednat o ochranu duševního vlastnictví či obchodního tajemství). Subjekt údajů také má být informován o tom, zda jsou jeho osobní údaje využívány k automatickému rozhodování nebo profilování. V této souvislosti má subjekt údajů právo dozvědět se také, jaké postupy, význam a předpokládané důsledky takové zpracování může představovat.
-
Právo na opravu poskytuje subjektu údajů právo dožadovat se nápravy v případě, kdy zjistí, že evidované údaje nejsou správné, přesné nebo úplné.
-
Právo na výmaz („právo být zapomenut“) opravňuje subjektu údajů požadovat odstranění svých údajů u správce, pokud nastane některý z těchto případů:
-
osobní údaje jsou evidovány a zpracovávány protiprávně;
-
zpracování bylo založeno na souhlasu, který byl odvolán, a zároveň neexistuje jiný právní důvod pro jejich zpracování;
-
osobní údaje již nejsou pro účel, pro který byly uchovávány a zpracovávány, nadále potřeba;
-
subjekt údajů vznese námitku proti zpracování, založeném na oprávněných zájmech správce osobních údajů a tyto oprávněné zájmy nepřeváží zájem na ochraně osobních údajů občana.
-
osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti stanovené v právu Unie nebo členského státu, které se na správce vztahuje;
-
osobní údaje byly shromážděny v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti u dětí pod 16.
V případě uplatnění práva na výmaz je subjekt údajů oprávněn požadovat výmaz všech výskytů a odkazů na jeho osobní údaje ve všech jejich kopiích.
-
Právo na omezení zpracování stanovuje správci osobních údajů omezit zpracovávání osobních údajů v těchto případech:
-
subjekt údajů popírá přesnost zpracovávaných údajů (je možné požadovat omezení zpracování na dobu nutnou k ověření přesnosti osobních údajů);
-
jestliže zpracování osobních údajů je protiprávní, může subjekt údajů místo výmazu požadovat omezení zpracování (tedy aby je správce po vymezenou dobu pouze uchoval, avšak jinak nezpracovával);
-
ačkoli osobní údaje již nejsou potřeba pro vytyčený účel správce, mohou být i nadále potřebné pro občana, např. pro obhajobu právních nároků;
-
jestliže subjekt údajů již vznesl námitku proti zpracování údajů, je oprávněn zároveň požadovat omezení zpracování na dobu nutnou k ověření, zda oprávněné zájmy správce převáží nad zájmy subjektu údajů.
-
Právo na přenositelnost umožňuje subjektu údajů získat své osobní údaje ve strukturované strojově čitelné podobě. Rovněž může požadovat, aby tyto údaje byly předány přímo jinému správci, pokud je to (technicky) možné a proveditelné. Právo se však uplatní, pokud je zpracování osobních údajů založeno na souhlasu či smlouvě a zpracování se provádí automatizovaně.
-
Právo podat stížnost u dozorového úřadu přináleží všem osobám, jejichž osobní údaje správce zpracovává. Se svojí stížností se mohou obrátit na dozorový orgán, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochova 27, 170 00 Praha 7, tel.: 234 665 111, web: https://uoou.gov.cz/.
PRÁVO VZNÉST NÁMITKY
-
Právo vznést námitky proti zpracování svých osobních údajů, založeném na oprávněném nebo veřejném zájmu správce.
Tato práva mohou subjekty uplatnit:
-
ústně – v sídle Správce: Nová Ves u Chotěboře č.p. 180, 582 73 Nová Ves u Chotěboře
-
písemně – osobně v sídle Správce (doporučujeme si předem dohodnout termín) nebo poštou na adresu sídla Správce: Nová Ves u Chotěboře č.p. 180, 582 73 Nová Ves u Chotěboře
-
e-mailem: sododuo@sododuo.cz
-
telefonicky na tel. čísle: 569 621 534
Lhůta na zpracování žádosti:
Žádosti budou zpracovány do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Lhůtu lze ve výjimečných případech prodloužit o dva měsíce, zejména z důvodu komplexnosti a obtížnosti případu, o čemž musí být subjekt údajů ze strany správce informován, včetně důvodů prodloužení.
Postup k uplatnění těchto práv subjektu údajů:
1. Přijetí žádosti
2. Identifikace žadatele
3. Vyhodnocení žádosti
4. Rozhodnutí o žádosti
5. Výkon rozhodnutí
6. Informování žadatele